top of page

פעילות התנועה עם ילדי הצוותים הרפואיים

היי,

אני עופר, חבר תנועת הבוגרים של המחנות העולים, מהקיבוץ העירוני שושנה שבראשון לציון. בשבוע האחרון ריכזתי את הפעילות לילדי הצוות הרפואי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.


בתחילת השבוע שעבר הבנו שמדינת ישראל נמצאת במערכה מסוג חדש, ושאלנו את עצמנו באילו צרכים לאומיים דחופים נוכל לסייע בעת הזו. תשובה אחת התבהרה תוך זמן קצר: מתן מענה לילדי הצוותים הרפואיים, במטרה לאפשר את המשך שגרת עבודתם ההכרחית. מלבד תמיכה בצוותים הרפואיים, שמנו לנגד עינינו מטרה להעניק ביטחון ולייצר חוויית ילדות בריאה במצב החירום, בו עולות תחושות של חוסר ודאות, מתח וחרדה בקרב ילדים ובני נוער.


בית החולים הראשון בו פעלנו היה בית החולים שיבא.

במסגרת הכייפת פעלו 25 מדריכים בוגרים מטעמנו, והדריכו כ-150 ילדים בשתי משמרות, בין 7:00 ל-17:00. הפעילות כולה התקיימה לפי הנחיות משרד הבריאות

שילבנו בהדרכתנו מודלים פסיכו-סוציאלייים להתמודדות רב-ממדית עם מצבי חירום, בשימת דגש על יצירת סדר בכאוס החברתי הכללי. יצרנו שעות של כיף, משחק, הצבת מסגרת חינוכית בריאה ומותאמת לגיל המודרך. התרגשתי במיוחד לצפות בילדים מצלמים סרטונים בהם הם מודים להורים על זה שהם שומרים על כולנו מפני הקורונה. בפעילות נוספת כל קבוצה ציירה "עץ משאלות" עם החלומות האישיים אותה היא רוצה להגשים עבור חבריה. ילדים רבים כתבו שהם רוצים שימצאו חיסון לקורונה ושכולם יהיו בריאים.


מנהלות המסגרת מטעם בית החולים חזרו והדגישו את אנחת הרווחה שחשו כאשר המדריכים שלנו, במסירותם ומקצועיותם, לקחו על עצמם את משימת ההדרכה. פגשנו הורים, עובדי הצוותים הרפואיים, ששמחו ללכת למחלקות ולפגוש אותנו שוב בסוף היום ולדעת שהילדים בידיים טובות.


נקשרנו לילדים ולצוות העוטף של ביה"ח. אחרי שצברנו ניסיון ברצוננו להמשיך ולסייע לבתי חולים נוספים ברחבי הארץ.

מבחינתנו זוהי משימה לאומית חשובה שנותנת לנו תקווה לקום בבוקר ולדעת שאנו תורמים ליכולת הצוותים הרפואיים להמשיך ולהילחם על כל אדם שזקוק להם. אנו מעריכים מאד את הצוותים הרפואיים ומוקירים על ההזדמנות להתייצב בחזית המאבק בקורונה למען עם ישראל.


שנדע ימים טובים ונמשיך לעשות דברים חשובים ומשמעותיים!


bottom of page