top of page

מחנה תל אביב צפון

עודכן: 26 בינו׳ 2023

מחנה תל-אביב צפון הוא מהוותיקים במחנות התנועה. הוא נמצא במקומו מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, אבל כמו כל התנועה גם הוא לא חדל מלחדש את פעילותו. לפני מספר שנים בוצע שיפוץ עמוק לצריף התנועה, בפרויקט שהובל על-ידי חניכי המחנה שגייסו תרומות ואת תמיכת העירייה.

לאחרונה הוקמה בו גינה קהילתית. נפגשנו עם אביב זייד-אור, רכזת המחנה, לשמוע על הפעילות שחניכי הבוגרת מפעילים.


שלום אביב. ספרי לנו קצת על הגינה הקהילתית

במסגרת הרצון שלנו להתחבר יותר לקהילה שבה נמצא המחנה ומתוך היותו אחת הריאות הירוקות המשמעותיות בשכונה, הקמנו גינה קהילתית. מתקיימות בה מגוון של פעילויות. למשל: תושבים יכולים לבוא, לשים אצלנו את הקומפוסט שלהם, ולטפח לעצמם חלקה קטנה בגינה. בנוסף, אחת לכמה שבועות מגיעים לגינה בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, וביחד עם החניכים הם עובדים בגינה. זה מפגש משמעותי מאוד עבור כל מי שמשתתף בו.

בכל שבוע מגיעה כיתה ד' אחרת לגינה, ועוברת פעילות על-ידי צוות הגינה שמורכב מחניכי הבוגרת

גולת הכותרת של הגינה הקהילתית היא "שיעורי הגינה": ובכל שבוע מגיעה כיתה ד' אחרת לגינה, ועוברת פעילות על-ידי צוות הגינה שמורכב מחניכי הבוגרת. הצוות נעזר במחלקת שפ"ע של העירייה מבחינת ידע מקצועי וכלים, אבל הם בונים ומעבירים את הפעילות לגמרי לבדם.

במסגרת השיעורים התלמידים מתנסים בעבודה פיזית בגינה, ולאורך הביקורים החוזרים שלהם, הם רואים איך בכל פעם הגינה משתנה ומתפתחת, איך הזרעים שנשתלו הופכים לצמחים, וכמה חשוב לשמור על הצמחים לטובת האנושות כולה.


מה עוד קורה במחנה?

בנוסף למפגש בגינה עם כיתות ד', חניכי המחנה משתלבים בצהרון של כיתות ג' בבית הספר "הר נבו" שגם נמצא בקרבת המחנה, ומעבירים שם פעולות באופן קבוע. זאת כמובן לצד הפעילות ה"רגילה" במחנה, של פעולות, טיולים, סמינרים ועוד. בחנוכה האחרון, חניכי הבוגרת יצאו ל"מסע חנוכה", ההם היו אחראיים על הכל: החל מלהכין לעצמם פעילויות, לערוך קניות, לארוז ציוד וכו', ועד לצליחת המסע. עם כל הקושי, הקור/החום והאתגר הפיזי - חניכי הבוגרת התגבשו, צחקו והעבירו את החוויה הנפלאה הזאת ביחד.

בימים אלה אנחנו עובדים על פרויקט מיוחד ומשמעותי: לקראת יום האישה שחל בחודש מרץ, חניכי וחניכות המחנה יבנו תערוכה שתוצג בכיכר הבימה, ותעלה על נס את פועלן של נשים משמעותיות בהיסטוריה של ישראל. בחרנו לשים במרכז דווקא נשים שהן פחות מוכרות, כדי להראות לכל הבנות שיש הרבה נשים שאפשר לשאוב מהן השראה.

אנחנו מתכננים לקיים מפגש בין-דורי במחנה.

ומה לגבי הקשר עם בוגרי המחנה?

אנחנו מתכננים לקיים מפגש בין-דורי במחנה. להזמין אליו את בוגרי התנועה שהיו חניכי המחנה לאורך השנים, ולשוחח איתם גם על איך היה עבורם להיות חניך ועל המשמעות והתפקיד של התנועה כיום. נשמח מאוד שבוגרים שמעוניינים בכך יירשמו בטופס הזה.


תודה רבה ובהצלחה!


bottom of page