top of page

אפילו ליאור סושרד יודע: הכל בראש, פשוט לשנות!

דור המסכים?? שכבת ט' של "המחנות העולים" מובילה שינוי חברתי דרך המסך! אנחנו יודעים שהטלפון מקבל מבני נוער הרבה תשומת לב, ולכן החלטנו שאת זמן המסך הממושך של החניכים צריך לנצל לטובה, ובשיתוף עם עשרות בתי ספר ברחבי הארץ יצרנו תחרות אינסטגרם בשם "פשוט לשנות".


מטרת התחרות הייתה לעודד את בני הנוער לצאת מגבולות עצמם ולהסתכל החוצה על הסביבה והקהילה בה הם חיים, תוך כדי עשייה חברתית-קהילתית. במהלכה קיבלו הכיתות משימות חברתיות-התנדבותיות, אותן היו צריכות לבצע, לתעד, ולשלוח. כדי לבצע את המשימות, נדרשו התלמידים בין היתר לדבר עם השומר והמנקה בבית הספר ולהבין מה מפריע להם, להוקיר תודה למחנכות וצוות המורים שלהם, ולחשוב על הדברים שהם היו רוצים לשנות בסביבה שלהם ובחברה כולה. המשימות התייחסו הן אל המרחב הבית ספרי והן אל הקהילה, ודרשו שיתוף פעולה, יצירתיות, אומץ, ובעיקר רצון אמיתי ליצירת שינוי.


בתחרות השתתפו אלפי תלמידי ט' מרחבי הארץ, מאילת ועד הצפון הרחוק.

הרבה מהכיתות נכנסו מהר מאוד לעניינים: שלחו הצעות מעולות לשינוי,כתבו מכתבים לראשי עיר, ארגנו הפסקות פעילות לשכבה שלהן, כתבו ברכות מקסימות למחנכות שלהן, ואפילו לגייס כמה סלבים לתמוך בתחרות :)

התחרות קיבלה תמיכה גדולה מאוד מצוותי בתי הספר, ובחלקם יש גם תוכניות המשך. בראשון לציון, למשל, כיתה ט'2 מבית ספר "ראשונים" הולכת לשתול ולהקים גינה קהילתית יחד עם תלמידי שכבת ג' מבית ספר נוסף בעיר. מחכים כבר לתחרות של שנה הבאה, ולעוד עשרות אלפי תלמידים שיחוללו שינוי!

אפשר לצפות בכל הסרטונים של התחרות בקישור הזה


מכתב מתלמידים לראש עיריית ראשון לציון
פשוט לשנות - מכתב לראש העיר

bottom of page